About Me

My photo
...i just a simple guy...i believe in Jesus Christ...i appreciate this life just after i knowing Him...in Him i found my purpose of life...cause i believe He give me right direction and strengthen me when i fell so down...in Him my life different...that's what i notice...

Thursday, September 16, 2010

HOPE FAITH LOVE


bersyukurlah kepada Tuhan semesta alam
sebab Tuhan itu baik [Yeremia 33:11]
Tuhan menyertaimu selalu!
demikianlah Tuhan telah bekerja dengan segala kekuasaanNya
Dia hadir dalam hidup setiap orang yang mengimani Dia
dalam doa mereka berseru-seru
mohon perlindungan dan kekuatan dari Tuhan
oleh kerna Tuhan berkenan kepada mereka
maka Tuhan juga berkenan mendengarkan doa mereka
AKU AKAN SENTIASA MEMIMPIN KAMU [Yesaya 58:11]
begitulah yang terjadi kepada saudara-saudari saya
ketika kami bersama-sama dalam perjalanan ke Cameron Highland
untuk mendengarkan suara Tuhan melalui kem ke-3 HOPE KB
bertemakan sangkakala terakhir[the last trumpet]
kami bertolak dari Kota Bharu seawal 5.00am pada 10/9/10
sampai di Gua Musang kira-kira 8.30am
9.00am kami meneruskan perjalanan ke Cameron Highland
dalam pertengahan perjalanan
saya menceritakan tentang pengalaman saya
mengenai van gereja yang pernah mengalami tayar pecah pada kem-2
pada ketika itu saya sendiri yang memandu van tersebut
selepas saya menceritakan kepada saudara-saudari yang menumpang kereta yang saya pandu
tiba-tiba saya mendengar bunyi yang kuat
.....
saya merasakan ada sesuatu yang sedang meletup
tetapi tidak mengetahui dari manakah puncanya
ketika saya melihat kebelakang
saya mendapati van gereja yang ada di belakang kenderaan saya sudah berada di bahu jalan
Tuhan!
apa yang terjadi?
saya memberhentikan kereta dan berpatah balik
satu persatu jemaat keluar dari van tersebut
mereka kelihatan dalam keadaan yang terkejut dan ada setengahnya tidak tahu apa yang terjadi
saya melihat van tersebut hampir-hampir terhumban ke dalam parit
saya mengucap syukur apabila ianya tidak terjadi
mujizat itu nyata
ketika itu semuanya selamat
betapa Tuhan itu baik jika kita datang kepada Dia dan kita berjalan didalam Dia
Tuhan itu menjaga anak-anaknya yang berdoa kepadanya
yang berjalan dalam rancanganNya
inilah yang kami alami bersama-sama
mungkin sukar bagi orang yang belum menerima Yesus Kristus sebagai juruselamat peribadi
untuk mengerti tentang apa yang kami alami
...tetapi...
bagi kami yang ada iman pengharapan dan kasih didalam Dia
kami percaya tangan Tuhan yang melindungi kami semua
Tuhan menjawab setiap doa kami
kami bersyukur dengan apa yang telah terjadi
kami telah mengalami sendiri siapakah Tuhan itu sebenarnya
Dia yang berkuasa terhadap kehidupan dan kematian
saya berdoa bagi anda yang membacakan testimoni ringkas ini
anda akan terus dikuatkan didalam Dia
tidak kira apapun yang terjadi
apapun yang ingin kita miliki
miliki terlebih dahulu iman pengharapan dan kasih Tuhan itu
maka kehidupan anda akan berbuah didalam Dia
dan pastinya doa orang benar bila didoakan besar sekali kuasanya
Tuhan telah memimpin kami sepanjang kem tersebut dan banyak sekali cubaan iblis dipatahkan
dan kami sangat bersyukur dengan segala kebaikanNya dalam hidup kami
setiap orang dimatangkan melalui pengalaman bersama Dia
[AMIN]

No comments:

Post a Comment